2008年2月28日星期四

算係盡下公民責任啦

明知呢家野無人會睇,但係自己一味鬧人又無乜建設,好似唔係幾公道。呢度就係咁二噏返兩句啦!

我講梗阿俊哥個 budget

算係畀返點薄面,成份 budget 我都刨哂。以下係幾點愚見。

政府大樓遷離核心區
既然講到那些甲級寫字樓用地咁重要,你又在中區起政府總部?

十號貨櫃碼頭
講了咁多年,政府一時一樣,唔嫁又嫁。呢次又話起,到底係咪真?

其實無論起定唔起,政府都應該將佢對貨櫃碼頭業的態度明顯化。如果佢認為碼頭在香港係夕陽行業,打工仔起碼都有點心理準備。如果佢認為有得同深圳搏過,咁大家就要重新思考香港的土地規劃。好多人以為夠地起碼頭就好,其實起碼頭重講求道路同貨櫃場配套。前者適逢政府話起港珠大橋,我想佢地心裏都有個底,但係後者就一向都備受忽略。由於入口同出口的貨櫃數量有別,所以好多時都有大量吉櫃要搵地方擺。把吉櫃在碼頭和貨櫃場之間搬來搬去,叫「渡櫃」。現時香港的貨櫃場多分散在新界各地,令渡櫃費時失事,農地被非法改變用途,增加鄉郊的噪音和水浸的風險,又對交通造成壓力,使行人過路更加危險。如果要長遠發展,應該想辦法在貨櫃碼頭附近平整出一塊超級貨櫃場用地。

十二年免費教育
比起這個,更重要的是重整教育局,和免除教師很多無謂的責任。這幾年投入中學教育的資源多了,但效益卻低了,究其主因是老師放在教學工作的時間縮短了。既要寫評估報告、又要申請優質教育基金,參加無用的進修,連教學方式亦受限制(不知是那位教育局官員提出強制教師使用 PowerPoint? 此人應被拉去打靶)。這樣故意浪費教育資源的舉措,應予廢止,否則再投入多少金錢,也是浪費。

研究院研究課程學額
政府建議增加八百個公帑資助學額,我反對。

研究生的 stipend 十年來持續下降,到現在好像是萬二元左右。這個數目,吸引不了本地學生,反而吸引不少在內地已在大學任教的人來就讀。在香港做學生好過在內地做 professor,你話荀唔荀?(當然,這世上有人連十六萬元月薪的工作都嫌棄的。)政府現時的做法等於是財富轉移,不過不是移給低下階層的市民,而是憑特權關係來港的人。要大收內地學生不是不可以,但除了真正有才能的精英,沒理由拿港人的血汗錢來補貼他們。

人口結構、醫療與福利開支
budget 講得最多的,非人口老化莫屬,顯見政府對呢個問題確係好驚青。其實唔單只阿俊哥,一般小市民如我都一樣驚。對於解決方法,今次份 budget 可謂無料到。呢點我唔會怪俊哥,因為個問題實在太過濕滯。但係我依然不滿,因為財爺唔能夠令我明白盤數點計。

而今政府好驚長者的醫療費會不斷膨脹,但要對症下藥,先要搞清楚醫管局盤數。近來的新醫院同醫院新翼,好多都好豪裝。管理層又搞埋點豪華 retreat。到底醫療費之所以貴,有幾多是由於某些人的大花筒或薪津過高,真係無人知。(其實一些法定機構亦一樣。即使無超豪保險,旅發局班廢柴依然唔值咁高人工,更加唔好講公民教育委員會這個小花筒。要有效運用政府資源,是否應先檢討政府和各法定機構的賬目?)就算高層的浪費只佔很小比例,把賬目公告天下,可讓公眾暸解醫管局的資源運用是否有大幅改善的空間。

俊哥話用五百億做 seed money,推動醫療融資,似乎係想搞全民醫療保險。佢本意雖好,但強制市民供款畀保險公司投資可獲幾多回報,大家睇強積金的表現已心裏有數。醫療保險係咪真的可以降低醫療費用,或者令到醫療制度變得更 sustainable,其實很富爭議。香港唔係民主政體,理論上出了事就一定是政府的責任。但係如果政府在諮詢的時候肯開誠佈公,起碼出事之後大家都心甘命抵。

Edited on March 3: 為免有人敏感地說我反華,我修改了部份字眼。)

沒有留言: